Milí žiaci, žiačky,
podľa dotazníka chcem zistiť vaše názory na vyučovanie informatiky, ktoré mi pomôžu, aby som mohla reagovať na vaše potreby a tak zlepšovať vyučovanie a urobiť ho zaujímavejším.
Na vyplnenie dotazníka máte 15 min. Pozorne si prečítajte otázky, vyplňte ich zodpovedne, čestne, aby ste vyjadrili svoje vlastné skúsenosti z vyučovania. Dotazník je anonymný.
Svoje odpovede zakrúžkujte.
- Ako sa vám páči vyučovanie informatiky?
a) je výborné
b) je veľmi dobré
c) niekedy sa mi páči, inokedy nie
d) väčšinou sa mi nepáči
e) vôbec sa mi nepáči
2. . Myslíte si, že to čo sa učíte v informatike, je pre vás :
a) mimoriadne zaujímavé
b) veľmi zaujímavé
c) zaujímavé
d) málo zaujímavé
e) absolútne nezaujímavé
3. Myslíte si, že čo sa učíte na informatike, bude pre vaše životné uplatnenie:
a) veľmi užitočné
b) sčasti užitočné
c) málo užitočné
d) úplne neužitočné
e) neviem to posúdiť
4. Stane sa, že žiaci nepochopia nové učivo priamo na vyučovacej hodine. Nové učivo z informatiky ste v tomto ročníku pochopili na vyučovacích hodinách:
a) vždy
b) na väčšine vyučovacích hodín
c) asi na polovici vyučovacích hodín
d) na menšine vyučovacích hodín
e) nikdy
5. Niektorí žiaci mávajú pred vyučovacími hodinami strach a trému. Stalo sa aj vám, že ste mali strach, alebo trému pred vyučovacou hodinou informatiky v tomto ročníku?
b) nikdy
c) niekedy
d) často
e) stále
6. Akú poslednú známku ste mali na vysvedčení z informatiky?
a) 1 d) 3 f) 5
b) 2 e) 4
7. Myslíte si, že známka, ktorú ste dostali z informatiky na poslednom vysvedčení bola:
a) spravodlivá
b) lepšia, ako si zaslúžim
c) horšia, ako si zaslúžim
d) neviem to posúdiť
8) Tento dotazník vypĺňa?
a) chlapec b) dievča
9. Hodina s projektovým vyučovaním je pre vás zaujímavejšia ako hodina s pracovnými listami?
a) mimoriadne zaujímavá
b) veľmi zaujímavá
c) zaujímavá
d) málo zaujímavá
e) absolútne nezaujímavá
10, Zakrúžkujte slová, ktoré vyjadrujú vaše pocity vo vzťahu k informatike:
zaujímavá nudná bezcenná
jednotvárna užitočná chladná
žartovná neužitočná vhodná
veľmi ťažká veľmi ľahká rutinná
vzrušujúca veľmi dôležitá zložitá
11. Žiaci sa učia jednotlivé vyučovacie predmety z rôznych dôvodov. Ktorý dôvod pri učení sa informatiky:
a) informatika ma zaujíma
b) aby som dostal(a) dobré známky
c) aby som sa dostal(a) na vysokú školu
d) hanbil(a) pred svojimi spolužiakmi za nevedomosti
e) informatika je pre život potrebná
f) chcem ukázať, že som lepší (lepšia) ako niektorí spolužiaci
g) je to moja povinnosť
h) bojím sa trestu rodičov za neprospech
i) aby mal vyučujúci ku mne dobrý vzťah
j) neučím sa, lebo ma informatika nezaujíma
k) iný dôvod
12. Čo sa vám na vyučovaní informatiky najviac páči?
.......................................................................................................................................................
13. Čo sa vám na vyučovaní informatiky nepáči, čo odporúčate zlepšiť?
.........................................................................................................................................................
14. Ktorý spôsob vyučovania Vám skôr vyhovuje:
a) učiteľ vyučuje, nadiktuje poznámky a vy podľa poznámok pracujete na zadanej úlohe
b) používate pracovný list pri zadanej úlohe a spýtate sa len vtedy, keď Vám nie je zrozumiteľná otázka?
c) nechce sa Vám čítať pracovný list a radšej nepracujete
15. Vyberte si spôsoby, ktoré by Vám najviac vyhovovali pri novom učive hodinách informatiky
a) diktovanie poznámok,
b) výklad učiteľa k novej látke,
c) práca pomocou pracovných zošitov,
d) práca pomocou pracovných listov,
e) práca na zadaných úlohách,
f) práca v skupinke spolužiakov,
g) možnosť predviesť svoju úlohu aj pred spolužiakmi.